داغ ترین ها:

اخبار و رویداد ها

news photo

تهران حلقه اتصال دانشجویان سراسر کشور/ حرف‌های سازنده تیزر جشنواره

کارگردان تیزر تبلیغات هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت گفت: انسان‌های هنرمند، شخصیت والاتری دارند و از آنجایی که شهر تهران میزبان این دوره از جشنواره بود، در ساخت تیزر خود را به المان‌های پایتخت محدود کردیم.

امین اشرفی، سازنده تیزر تبلیغاتی هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: از همان ابتدا که قرار شد تیزر جشنواره را بسازیم، یک گروه فکر چهار، پنج نفره فنی، همراه با شورای سیاست‌گذاری جشنواره که حدود 15 نفر بودند تشکیل دادیم. هدف اصلی من در این کار این بود که کار متفاوتی را ارائه کنیم. به طوری که این تفاوت نه تنها در فرم و اجرا بلکه در معنا و مفهوم نیز نمایان باشد.

این کارگردان تیزرهای تبلیغاتی یادآور شد: ما بیشتر به دنبال این بودیم که از فضای دانشگاه و فضاهای دانشجویی ایده‌هایی بگیریم و بتوانیم مفهوم مورد نظرمان را در کار متبلور کنیم. در ابتدا فکر می‌کنم بیش از بیست ایده برای این کار زده شد و هیچ کدام راضی کننده نبود. چیزی که در نهایت به آن رسیدیم این بود که دانشجویی را نشان دهیم –به ویژه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی- که دارد یک کار هنری انجام می‌دهد و طبیعتا این دانشجو نگاه ویژه و متفاوتی به جامعه خواهد داشت. به عبارتی نگاه او با نگرش پزشکی که درگیر کار هنری نیست تفاوت می‌کند. به عقیده من نگاه هنری یک پزشک هنرمند، حتی در موضوع درمان هم تاثیرگذار است.  

اشرفی در ادامه گفت: ما این موضوع را پروراندیم و به این ایده رسیدیم که انسان‌های هنرمند، به لحاظ منش و شخصیت، انسانیت و در ارتباط با اطرافیانشان انسان‌های بزرگ‌تری هستند. بعد پرسش اصلی این بود که حالا این نگاه والاتر و بزرگ‌منشی را چطور نمایش دهیم؟ در تصویر به این رسیدیم که این‌ها می‌توانند از بالا و با نگاه بزرگ‌تری به اطراف و زندگی عادی نگاه کنند.

او در توضیحات بیشتری گفت: در نهایت به این ایده رسیدیم که تعدادی از دانشجویان را درگیر پنج رشته هنری جشنواره و در ارتباط با جامعه نشان دهیم. در اجرا من وسواس زیادی به خرج دادم. البته از کمک‌های دکتر فراهانی هم نباید بگذریم. به نحوی که ما توانستیم استودیویی فراهم کنیم تا اتوبوسی بزرگ را ببریم داخلش و کروماکی کنیم. به جرات می‌توانم بگویم که یک گروه هشتاد، نود نفری درگیر این کار بودند. چه دوستانی که در نقش بازیگر در تیزر حضور داشتند و چه سه گروه فنی، تصویر برداری و فیلم برداری.

او با اشاره به محدودیت زمانی در ساخت تیزر بیان کرد: پروسه نهایی ساخت تیزر پنج، شش روز بیشتر زمان نبرد. چون ما در هفت پلان جلوه‌های ویژه داشتیم و هر پلان به عهده یک گروه بود که به صورت  موازی و همزمان در دفاتر جداگانه داشتند روی آن کار می‌کردند. اگر می‌خواستیم به صورت عادی کار را جلو ببریم، زمان بسیار بیشتری نیاز بود و متاسفانه ما فرصت زیادی نداشتیم.

این کارگردان در پاسخ به سوال که با توجه به اینکه این جشنواره یک جشنواره سراسری و مربوط به تمام استان‌هاست، چرا در این تیزر تبلیغاتی تنها شاهد المان‌های شهر تهران هستیم بیان کرد: ما در ایده‌های روی کاغذمان در تلاش بودیم تا از المان‌های چند شهر مختلف استفاده کنیم. اما در نهایت این مسئله تنها به شهر تهران محدود شد و البته این کار دو دلیل داشت. یکی اینکه در نهایت این جشنواره در شهر تهران برگزار می‌شود و دلیل دیگر اینکه اگر می‌خواستیم از شهرهای دیگر هم استفاده کنیم، گستردگی کار زیاد می‌شد و ما زمان زیادی برای این کار نداشتیم.

او در ادامه گفت: در اجرای کار ما از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران که مهم‌ترین دانشکده پزشکی است شروع کردیم تا در نهایت به خود محل جشنواره رسیدیم. این همان کاری است که دانشجویان هر روز برای رسیدن به کاخ جشنواره انجام می‌دهند. امسال، اولین سالی بود که برای ساخت تیزر جشنواره نگاه و دغدغه حرفه‌ای مطرح بود. هم در این کار و هم در ساخت تیزر بزرگداشت آقای مرادی کرمانی که آن هم به عهده من بود. از تمام کسانی که در این چند روز همکاری تام و تمام با من داشته‌اند تشکر می‌کنم.

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین، ۱۳۹۶
۰۳:۴۳ - ۹۹/۰۴/۱۳